آموزش تخصصی سئو وردپرس

در این وبلاگ، به یادگیری کامل و عملی سئو وردپرس دست پیدا خواهید کرد

آموزش تخصصی سئو وردپرس

در این وبلاگ، به یادگیری کامل و عملی سئو وردپرس دست پیدا خواهید کرد

لینک سازی چیست؟ و چرا مهم است برای سئو

این که آیا شما برای ایجاد لینک سازی کاملاً جدید هستید یا مدتی است که این کار را انجام داده اید ، مطمئن هستیم که در این راهنما چیز مفیدی خواهید یافت. منظره سئو و ایجاد لینک همیشه در حال تغییر است و امروزه اهمیت ساختن لینک های با کیفیت بالا هرگز بیشتر نبوده است. اگر می خواهید به صورت آنلاین رقابت و پیشرفت کنید ، نیاز به درک و اجرای کمپین های با کیفیت بسیار مهم است و به زودی تغییر نخواهد کرد. این راهنما به گونه ای طراحی شده است که شما را به سرعت و در جهت صحیح حرکت کند. چیزهای زیادی برای استفاده وجود دارد ، اما همه چیز را در فصول با قابلیت هضم آسان شکسته ایم و نمونه های زیادی را در این راه قرار داده ایم. ما امیدواریم که شما از راهنمای مبتدی برای ایجاد لینک لذت ببرید!

تعریف لینک سازی

لینک سازی فرآیند دستیابی به لینک های ارتباطی از وب سایت های دیگر به خود شما است.  لینک (معمولاً فقط به عنوان لینک سازی نامیده می شود) راهی است برای کاربران برای حرکت بین صفحات در اینترنت. موتورهای جستجو از لینک ها برای خزیدن وب استفاده می کنند. آنها پیوندها بین صفحات جداگانه در وب سایت شما را خزنده می کنند ، و پیوندها را بین کل وب سایت ها خزنده می کنند. تکنیک های بسیاری برای ایجاد لینک وجود دارد ، و در حالی که آنها با مشکل روبرو هستند ، SEO ها تمایل دارند که توافق کنند که ایجاد لینک یکی از سخت ترین قسمت های کار آنها است. بسیاری از SEO ها بیشتر وقت خود را صرف تلاش برای انجام این کار می کنند. به همین دلیل ، اگر بتوانید بر هنر ساختن پیوندهای باکیفیت مسلط شوید ، واقعاً می تواند شما را هم از SEO های دیگر و هم از رقابت های شما پیشی بگیرد.

چرا ایجاد لینک برای سئو مهم است؟

بیشتر بخوانید: سیگنال شبکه اجتماعی چه تاثیری در سئو دارد؟

آناتومی یک لینک

برای درک اهمیت ایجاد لینک ، مهم است که ابتدا اصول اولیه چگونگی ایجاد یک لینک ، نحوه مشاهده موتورهای جستجو لینک ها و آنچه را که می تواند از آنها تفسیر کند ، درک کنیم.

شروع برچسب لینک : با برچسب لنگر (از این رو "a") خوانده می شود ، این برچسب لینک را باز می کند و به موتورهای جستجو می گوید که لینک برای چیز دیگری دنبال می شود.

مکان ارجاع لینک: "href" مخفف "مراجعه به لینک" است و متن داخل علامت های نقل قول URL را نشان می دهد که لینک به آن اشاره می کند. این همیشه لازم نیست که یک صفحه وب باشد. این می تواند آدرس یک تصویر یا یک پرونده برای بارگیری باشد. گاهی اوقات ، چیزی غیر از URL را مشاهده می کنید ، که با یک علامت # شروع می شود. این لینک های محلی هستند که شما را به بخش دیگری از صفحه ای که قبلاً در آن قرار دارید منتقل می کنند.

متن قابل مشاهده / لنگر لینک: این متن متنی است که کاربران در صفحه مشاهده می کنند ، و در صورت تمایل به باز کردن لینک ، روی آنها کلیک می کنند. این متن معمولاً به شکلی قالب بندی می شود تا بتواند از متنی که آن را احاطه کرده است ، غالباً با رنگ آبی و یا زیرنظر استفاده شود و به کاربران علامت دهد که این یک لینک قابل کلیک است.

بسته شدن برچسب لینک : این نشانگر پایان برچسب لینک به موتورهای جستجو است.

دو روش اساسی وجود دارد که موتورهای جستجو از لینک ها استفاده می کنند:


برای کشف صفحات وب جدید

برای تعیین اینکه چگونه یک صفحه باید در نتایج خود رتبه بندی کند ، کمک می کند

هنگامی که موتورهای جستجو صفحات را در وب خزیدند ، می توانند محتوای آن صفحات را استخراج کرده و آن را به فهرستهای خود اضافه کنند. به این ترتیب ، آنها می توانند تصمیم بگیرند که آیا یک صفحه از کیفیت کافی برخوردار است تا برای کلمات کلیدی مربوطه مناسب رتبه بندی نشود (گوگل یک ویدیوی کوتاه برای توضیح این فرآیند ایجاد کرده است). هنگامی که آنها تصمیم می گیرند که این امر را انجام دهند ، موتورهای جستجو فقط به محتوای صفحه نگاه نمی کنند. آنها همچنین تعداد لینک هایی را که از وب سایت های خارجی و کیفیت آن وب سایت های خارجی به آن صفحه نشان می دهند ، دارند. به طور کلی ، هرچه وب سایتهای باکیفیت تر به شما لینک می دهند ، احتمال دارد که در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کنید.


لینک ها به عنوان یک عامل رتبه بندی همان چیزی هستند که به گوگل اجازه داده است تا در اواخر دهه 1990 بر بازار موتور جستجو مسلط شود. یکی از بنیانگذاران گوگل ، لری پیج ، PageRank را اختراع کرد ، که گوگل از آن استفاده کرد تا کیفیت یک صفحه را بر اساس بخشی از تعداد لینک های به آن اندازه گیری کند. سپس این متریک به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی کلی مورد استفاده قرار گرفت و به یک سیگنال قوی تبدیل شد زیرا این روش بسیار مناسبی برای تعیین کیفیت یک صفحه بود.

این بسیار مؤثر بود ، زیرا این ایده مبتنی بر این بود که می توان لینک را به عنوان رأی اعتماد به نفس در مورد صفحه مشاهده کرد ، یعنی اگر این شایستگی را نداشت ، به لینک ها نمی رسید. این تئوری این است که وقتی شخصی به وب سایت دیگری لینک می زند ، آنها به طور موثر می گویند که این منبع خوبی است. در غیر این صورت ، آنها به آن لینک نخواهند داد ، به همان روشی که شما دوست خود را به یک رستوران بد نمیفرستید.


با این حال ، SEOs به زودی کشف کردند که چگونه پیج رنک و نتایج جستجو برای کلمات کلیدی انتخاب شده را دستکاری کنند. Google به طور فعال سعی در یافتن راه هایی برای کشف وب سایت هایی که در نتیجه نتایج جستجو دستکاری می کنند ، دست یافت و به روزرسانی های منظم را انجام داد که به طور خاص با هدف فیلتر کردن وب سایت هایی که شایسته رتبه نیستند ، انجام می شود.


این امر همچنین باعث شده است که گوگل تعدادی از روشهای ایجاد لینک را که قبلاً خوب تلقی می شد ، تخفیف دهد ، به عنوان مثال ارسال وب سایت شما به دایرکتوری های وب و در عوض لینک را بدست آورد. این تکنیکی بود که گوگل در واقع در یک مقطع توصیه کرد ، اما توسط SEO ها سوء استفاده و استفاده بیش از حد شد ، بنابراین گوگل از عبور هر چه بیشتر از این نوع پیوندها متوقف شد.


اخیراً ، Google رتبه بندی وب سایتهایی را که سعی در استفاده بیش از حد از این تکنیکها - که اغلب به عنوان بهینه سازی بیش از حد خوانده می شود- در ساختمان لینک خود مجازات کرده است. به روزرسانی های منظم پنگوئن Google یکی از این نمونه ها است. دانستن اینکه کدام روش های ساختمانی برای جلوگیری و ماندن در دستورالعمل های Google پیوند دارند ، موضوعی مهم است که بعدا در این راهنمای بحث خواهیم کرد.


ما الگوریتم کاملی را که گوگل برای تعیین نتایج جستجوی خود استفاده می کند ، نمی دانیم - این "سس مخفی" این شرکت است. با وجود این واقعیت ، اجماع عمومی در بین جامعه سئو (طبق بررسی عوامل رتبه بندی جستجوی موز 2015) این است که لینک ها هنوز هم نقش بزرگی در آن الگوریتم بازی می کنند. آنها نمایانگر بزرگترین دو برش از نمودار پای زیر هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد